MIÉRT FONTOS A WEBDIZÁJN? NEM ELÉG A TARTALOM?

Gondolj bele, hogyan vásárolnak az emberek könyvet! Első találkozásuk a borítóval történik. Ha nem elég figyelemfelkeltő, nem elég esztétikus a gerinc vagy a címlap, ki sem nyitják. Viszont egy jó borító akár el is adhatja a könyvet anélkül, hogy egyáltalán belelapoznának! A webdizájnnal ugyanaz a helyzet: akár így van, akár nem, a látogató összefüggést keres a tartalom és a forma között, tehát igényesen megszerkesztett weblapról szakmai igényességet is feltételez. De hiába a kiváló minőségű termék vagy szolgáltatás: nem működő vagy csúnya felületről okkal gondolja, hogy a honlap gazdája nem fektet elég energiát a részletek kidolgozásába. Arról nem is beszélve, hogy a tartalomig már el sem jut, mert két másodperc alatt elkattint az oldalról.

Webdesign

Természetesen másképp ítéli meg a látogató egy marketingcég weblapját és másként egy villanyszerelőét. De amíg vannak vevők, akik a színe alapján választanak mobiltelefont, ugyanígy előfordulhat, hogy nem azt a mestert hívják, aki gyorsabban dolgozik, közelebb lakik, vagy olcsóbb, hanem azt, akinek jól átgondolt, esztétikus weboldalát öröm böngészni.

Webdesign

MILYEN A SZÉP WEBLAP?

A szépség szubjektív kategória. Hogy kinek mi tetszik, egyéni ízlés kérdése – ez az ízlés viszont, csakúgy, mint a divatvilágban, gyorsan változik. Nem feltétlenül kell havonta arculatot váltani, hogy megfeleljen az aktuális trendeknek – létrehozhat örök darabot is, mint például a farmernadrág! Letisztult, mégis figyelemfelkeltő. De akár minimalista, akár extrém weblapot szeretnél, fontos, hogy egységes stílusú legyen, és könnyen használható.

MILYEN A JÓL MŰKÖDŐ WEBLAP?

Természetesen nem csak a külcsín, a belbecs is számít, és ezt nem kizárólag a tartalmi kidolgozottságra értjük. Hiába szép a főoldal, ha nem elérhető a legfontosabb almenüpont – ha a vevő nem találja meg a keresett terméket vagy szolgáltatást, mert elveszett a Bemutatkozás és a Cégünk története a kilencvenes évektől napjainkig oldalak, pop-upok, legrosszabb esetben továbbkattinthatatlan videók dzsungelében. Ha pedig már tudja, hogy mit szeretne megrendelni, de nem találja az elérhetőséget, az legalább olyan végzetes hiba. Ne a marketinges, a vevő fejével gondolkodjon! Kattintsa végig azt az útvonalat, amit a különféle látogatók legvalószínűbben követni szeretnének, esetleg kérje meg erre egy ismerősét, aki még nem ismeri olyan jól weblapját. Ha bárhol elakadást tapasztal, ha hosszú másodperceken át tanácstalanul kattintgat, biztos lehet benne, hogy változtatásra van szükség, és lehet, hogy megfelelt az esztétikai elvárásoknak és követte az aktuális divattrendet, de elbukott a praktikum, a használhatóság tesztjén.

Ha szeretnél túllépni a sablonos megoldásokon, azaz szép és jól működő weblapot akarsz, kérd személyre szabott árajánlatunkat! Kreatív csapatunk olyan külsővel ruházza fel weboldaladat, amely garantáltan felhívja magára a látogatók figyelmét.

Életet a pixelekbe! Kezdhetjük a munkát?